Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009

πιστολή της ΑΕΠΙ προς τον Νίκο Τουλιάτο Μαρούσι 24/06/2008
Αριθμ. Πρωτ. 19016



Αγαπητέ κύριε Τουλιάτο

Σε Απάντηση των επιστολών σας (Απριλίου 2008 και 16 Ιουνίου 2008) σας γνωρίζουμε ότι:

1. Με την ιδιότητα σας το μεν ως πνευματικού δημιουργού, το δε ως καλλιτεχνικού διευθυντή του φεστιβάλ Νιγρίτας Σερρών και Δράμας η σχέση μαζί μας είναι διττή και θα έπρεπε να γνωρίζετε τα θέματα καλύτερα ή έστω να είσθε πιο αντικειμενικός απέναντι μας ώστε να ζητήσετε να ενημερωθείτε από μας σε όσα θέματα δεν γνωρίζετε. Έτσι;
α) ως μέλος των Αγγλικών εταιριών MCPS και PRS, που είσθε και για όσο χρονικό διάστημα θα συνεχίσετε να είσθε μέλος των εταιριών αυτών, στις οποίες έχετε αναθέσει την διαχέιριση τόσο των εκτελεστικών όσο και των μηχανικών διακιωμάτων σας, αντίστοιχα, για όλο τον κόσμο, στην Ελλάδα την διαχείριση των εν λόγω δικαιωμάτων σας (εκτελεστικών και μηχανικών δηλ.) την κάνουμε εμείς, εφ’ όσον εμείς εκπροσωπούμε στην Ελλάδα τους άνω αγγλικούς οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Έτσι στην διαχείριση των δικών σας έργων στην Ελλάδα εφαρμόζουμε όσα προβλέπουν οι συμβάσεις μας με τους άνω αλλοδαπούς οργανισμούς και επομένως δικές επιθυμίες και επιλογές να είσθε μέλος των άνω οργανισμών εμείς δε, έχουμε σύμβαση αμοιβαίας εκπροσώπησης στην Ελλάδα με εκείνους.
Ειδικότερα η επιθυμία που εκφράζετε στην 16.06.2008 επιστολή σας ότι μέχρι να ξεκαθαρίσετε τα θέματα σας με την PRS, δεν επιθυμείτε να εισπράττουμε για σας από οπουδήποτε και για οποιασδήποτε μορφής των έργων σας, δεν μπορεί να ικανοποιηθεί, όπως δεν μπορεί να ικανοποιηθεί και οποιαδήποτε άλλη επιθυμία σας.
Επομένως να συνεννοηθείτε με τους άνω ξένους οργανισμούς και μόνον εκείνοι μπορούν να μας ζητήσουν οτιδήποτε, στα πλαίσια βέβαια των μεταξύ μας συμβάσεων.
β) Ως καλλιτεχνικός διευθυντής των άνω φεστιβάλ ( Νιγρίτα Σερρών και Δράμας)
που είσθε, θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι η χρήση των μουσικών έργων (συμπεριλαμβανομένων και των δικό σας) είναι νόμιμη μόνον όταν έχει δοθεί η άδεια από τους δημιουργούς, ή από τον νόμιμο εκπρόσωπο αυτών, ως είμαστε εμείς γοα χιλιάδες δημιουργούς Έλληνες και ξένους.
Η άδεια δε αυτή, όπως επίσης οφείλατε να γνωρίζετε, προηγείται της χρήσης για να είναι νόμιμη η εν λόγω χρήση.
Επομένως πρίν την διενέργεια των συναυλιών, θα πρέπει να μας ζητάτε την σχετική άδεια, αναφέροντας τα έργα που πρόκειται να εκτελεσθούν.
ΕΠΕΙΔΗ όμως, κατά την πραγματοποίηση των συναυλιών, μερικές φορές, μετά από απαίτηση του κοινού ή για άλλους λόγους, τα τραγούδια διαφοροποιούνται, θα πρέπει μετά την πραγματοποίηση της συναυλίας, να μας στέλνετε μια επιβεβαίωση του αρχικού καταλόγου ή αλλαγή αυτού.
Να μας στέλνετε δηλαδή τον κατάλογο με τα έργα που πράγματι εκτελέσθηκαν σε κάθε συναυλία και να μας γνωρίζετε στη συνέχεια τα οικονομικά στοιχεία, τα έσοδα δηλ, εάν υπάρχουν ή τα έξοδα, εάν δεν υπάρχουν έσοδα, για να υπολογίζουμε επ’αυτών τα δικαιώματα των δημιουργών, που εκπροσωπούμε.
Η άνω διαδικασία είναι αυτή που εφαρμόζεται πολλές δεκαετίες από τον Οργανισμό μας και υλοποιείται από όσους διοργανώνουν συναυλίες στη χώρα μας είτε αυτό το πράττουν κατ’ επάγγελμα, με σκοπό το κέρδος και είναι φορείς τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημοσίου τομέα είτε το πράττουν ευκαιριακά, χωρίς να έχουν σκοπό το κέρδος, αλλά για να προωθούν άλλους σκοπούς και στόχους, ως είναι οι κοινωνικού, πολιτιστικού, κλπ περιεχομένου.

Έτσι δεν μπορεί κανείς να κάνει χρήση των πνευματικών έργων και εν προκειμένω του ρεπερτορίου, που εμείς εκπροσωπούμε και ενδιαφέρει εν προκειμένω, χωρίς τη δική μας άδεια και δεν μπορεί βεβαίως να κάνει την εν λόγω χρήση, χωρίς να καταβάλει τα αναλογούντα δικαιώματα, το ύψος των οποίων είναι καθορισμένο και με βάσει αντικειμενικά κριτήρια, έχει αποτυπωθεί στον ισχύοντα τιμοκατάλογο μας και εφαρμόζεται ομοιόμορφα σε όλη την Ελλάδα, ανα κατηγορία χρήσης βεβαίως.

2. Εσείς επομένως ως καλλιτεχνικός διευθυντής και ειδικότερα το φεστιβάλ Νιγρίτας Σερρών και το φεστιβάλ Δράμας, ως φορείς και όπως αυτοί εκπροσωπούνται νόμιμα οφείλουν να εξασφαλίσουν την άδεια μας για τη χρήση έργων του ρεπερτορίου μας στις συναυλίες, που πρόκειται να πραγματοποιήσουν. Έτσι την άδεια από μας δεν την παίρνει ο καλλιτέχνης που πραγματοποιεί την συναυλία και εν προκειμένω ο Χρήστος Θηβαίος, ως εσφαλμένα αναγράφετε στην πρώτη σας επιστολή σας ούτε ούτος έχει την ευθύνη έναντι ημών, τόσο για την άδεια δηλ. όσο και για την καταβολή των δικαιωμάτων. Διότι έναντι ημών υπεύθυνος είναι ο φορέας που πραγματοποιεί τις συναυλίες, το φεστιβάλ δηλ. και μόνο, τόσο για την αδεια όσο για την καταβολή των δικαιωμάτων. Στη συνέχεια το φεστιβάλ βεβαίως μπορεί να επικαλεσθεί όσα συμφώνησε με τον καλλιτέχνη, που πραγματοποίησε την εν λόγω συναυλία, αλλά αυτό δεν αφορά εμάς. Για μας χρήστης είναι ο φορέας που πραγματοποιεί την κάθε συναυλία και εν προκειμένω τα άνω φεστιβάλ και σε σας απευθυνόμεθα, επειδή τα εκπροσωπείτε, αν καταλάβαμε καλά. Επομένως η σκέψης σας που αναφέρεται στην άνω από 16/6/2008 επιστολή σας ότι δηλ.
« το ότι ο ερμηνευτής ή ο συνθέτης που καλείται να εμφανισθεί στα φεστιβάλ μου επιλέγει τα τραγούδια που θα εκτελέσει δημόσια (χωρίς εγώ σαν καλλιτεχνικός διευθυντής να το γνωρίζω και να έχω συμφωνήσει) σημαίνει ότι ο ίδιος θα πρέπει να προμηθευτεί με την «ανάλογη άδεια δημόσιας εκτέλεσης» απ’ ευθείας από τους δημιουργούς ή εάν επιμένετε από εσάς. Εμένα δεν με αφορά τι τραγούδια επιλ’εγει ο καθένας να ερμηνεύσει δημοσίως και όταν μάλιστα προσφέρω τη συναυλία δωρεάν ούτε που με αγγίζει καν» είναι παντελώς εσφαλμένη, διότι, ως υπεύθυνος των άνω φεστιβάλ οφείλετε και υποχρεούσθε να γνωρίζετε ποια ακριβώς έργα θα εκτελεστούν στις συναυλίες στα πλαίσια των εκδηλώσεων αυτών τα οποία και θα μας κοινοποιείτε και εάν δεν το γνωρίζετε έχετε και συνέπειες. Είναι δηλ. κάτι που σας αφορά άμεσα και κυριαρχικά και κανείς δεν μπορεί να εκτελεί μουσικά έργα στους χώρους σας και στα πλαίσια των εκδηλώσεων σας, χωρίς να σας ρωτά γιαυτό. Άλλως έχετε εσείς την ευθύνη για τις πράξεις αλλά και τις παραλείψεις αυτών.
Οφείλετε δηλ. να γνωρίζετε το ρεπερτόριο που θα εκτελεστεί και την άδεια θα την πάρετε εσείς, ως φεστιβάλ και διοργανωτής συναυλιών και όχι ο εκτελεστής καλλιτέχνης.

3. προσέτι θα πρέπει να σας τονίσουμε ότι η συναυλία σε ό,τι αφορά στη χρήση των μουσικών έργων που θα εκτελεσθούν δεν είναι δικό σας περουσιακό στοιχείο για να τα διαθέσετε δωρεάν, ως πολύ εσφαλμένα αναφέρετε στην άνω περικοπή της επιστολής σας. Το δικό σας «δωρεάν» αφορά σε άλλα πράγματα και όχι στο δικό μας ρεπερτόριο, η τιμολόγηση του οποίου είναι μάλιστα συγκεκριμένη και εφαρμόζεται ομοιόμορφα σε όλη την Ελλάδα και είναι για την περίπτωση σας 5% επί όλων των εσόδων ή των εξόδων, ανεξαρτήτως δηλ. του εκπροσωπούμενου ρεπερτορίου ή 7% με βάση το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριο και η επιλογή μεταξύ του 5% και του 7% είναι δική σας.

4. Επομένως επειδή δεν έχει νόημα να αναλωθούμε απαντώντας και στα λοιπά σημεία των άνω επιστολών σας, διότι τα θέματα έχουν, ως πιο πάνω συγκεντρωτικά σας τα έχουμε οριοθετήσει, σχετικά και με τις δύο ιδιότητες σας, και αυτήν του δημιουργού μέλος μας δηλ. μέσω των ξένων ως άνω οργανισμών όσο χρονικό διάστημα θα είσθε μέλος αυτών και αυτήν του χρήστη, ως εκπροσώπου φορέων, που κάνει χρήση του ρεπερτορίου μας, επιθυμούμε να ρυθμιστούν άμεσα όλα τα εκκρεμή θέματα που σας αφορούν.

5. Η προστασία δε των δικαιωμάτων των πνευματικών δημιουργών – μελών μας που μας έχουν εμπιστευθεί τα έργα τους είναι υποχρέωση μας και αυτή προσπαθούμε να την επιτύχουμε με κάθε νόμιμο μέσο, συμπεριλαμβανομένων και των δικαστικών ενεργειών, στις οποίες καταφεύγουμε, ως έσχατο μέσον και μόνον, όταν έχουν εξαντληθεί όλα τα λοιπά, που στη δική μας περίπτωση και μετά τις διευκρινίσεις, που σας δώσαμε πιο πάνω, πιστεύουμε ακράδαντα ότι δεν θα χρειαστεί να καταφύγουμε.

Με τιμή
Για την ΑΕΠΙ
ΤΙΝΑ ΚΑΖΑ
ΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

-----------------------------------------------------------------------------------------------------



Αγαπητή κυρία Καζά

Έλαβα την επιστολή σας καθυστερημένα λόγω απουσίας μου.
Ευχαριστώ για την διάθεση σας να με ενημερώσετε, παρόλο που μάλλον δεν δείχνω ανενημέρωτος.
Ας τα πάρουμε λοιπόν ένα - ένα

1. Μέχρι να πάρετε λοιπόν εντολή από την PRS θα εισπράττετε όπως λέτε χρήματα για μένα. Και μάλιστα δεν γίνεται αποδεκτό το αίτημα μου. Είναι άραγε τόσα πολλά αυτά που παίρνετε για μένα; Τόσο μεγάλη θα είναι η χασούρα σας που να μην μπορείτε να δεχτείτε το αίτημα μου; Άρα έχετε εισπράξει χρήματα τα τελευταία χρόνια. Γιατί δεν μου έχετε στείλει μια εκκαθάριση να ξέρω τι εισπράττετε για μένα; Ηθικά έστω. Γιατί από την PRS δεν έχω πάρει τίποτα μέχρι τώρα που να αφορά την Ελλάδα; Πώς να το ερμηνεύσω αυτό; και αναφέρομαι και στα χρήματα που εισπράττετε από τα χιλιάδες μαγαζιά με τα τετραγωνικά (sic).
Άρα μάλλον μου αναλογούν αρκετά χρήματα, ή κάνω λάθος; Από την ΕΡΤ εισπράττετε, δεν μου αναλογεί ούτε ένα ευρώ; Από την τελετή λήξης των Ολυμπιακών αγώνων δεν έχετε εισπράξει ούτε ένα ευρώ; Τα χρήματα μου που είναι; Είχα σύνθεση 11’. Από κανάλια εισπράττετε. Από συναυλίες εισπράττετε. Από ραδιόφωνα εισπράττετε. Από τα cd μου που αυθαίρετα αναγράφεται ΑΕΠΙ που έχουν γίνει παραγωγή από την εταιρεία PROTASIS δεν έχω να λαβαίνω τίποτα; Εγώ θα ζητήσω ανάλυση από την PRS και θα κάνω τις συγκρίσεις μου. Όχι ότι με ενδιαφέρει αλλά επειδή επιμένετε ότι διαχειρίζεστε και όπως λέτε θα διαχειρίζεστε χρήματα που μου ανήκουν.

2. ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΧΩ ΔΩΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΕ ΑΠΟΚΑΛΕΙΤΕ ΜΕΛΟΣ ΣΑΣ. Αυτό προσβάλλει την προσωπικότητα και τις αρχές μου. Δεν θέλω να ανήκω σε οργανισμούς ή εταιρείες ή σε άλλο φορέα που διαφωνώ με τις πρακτικές τους ακόμα και αν πρόκειται και για τα «συμφέροντα μου» ακόμα. Παρακαλώ λοιπόν - ευγενικά -να μην χρησιμοποιείτε το όνομα μου πουθενά και για κανένα λόγο. Δεν είναι γοητευτικό για μένα να συνδυάζεται το όνομα μου με την ΑΕΠΙ γιατί το θεωρώ ντροπή. Με εκθέτει απέναντι στον κόσμο και δεν μου αρέσει αυτό. Και αυτό έχει προκληθεί από την δική σας πολιτική και πρακτική και όχι από μένα.

3. Από πού βγαίνει το συμπέρασμα ότι εγώ θα ζητήσω άδεια από τον «διαχειριστή» των έργων των φίλων μου για να τα χρησιμοποιήσω; Ζει ο δημιουργός και εγώ θα ζητήσω άδεια από τον εκπρόσωπο του; Αν εσείς μπορείτε να πείτε στους δημιουργούς «μέλη» σας να μου το απαγορέψουν, κάντε το. Δικαίωμα σας. Και εάν αυτοί το δεχτούν παίρνουν θέση απέναντι μου και αυτό από κει και πέρα αφορά τις μεταξύ μας σχέσεις και όχι εσάς. Σε αυτό το ζήτημα από την ώρα που δεν σας αναγνωρίζω, δεν υπάρχετε για μένα. Τόσο απλά. Και κάντε ότι καταλαβαίνετε. Το πολύ – πολύ να φέρεται σε ρήξη συνεργάτες και φίλους. Τρανή απόδειξη προστασίας των έργων των συναδέλφων μου. Αφήστε λοιπόν την αλαζονεία. Οι καιροί αλλάζουν.
Εγώ που ξέρω τον τρόπο σας γιατί μου τον έχετε αναλύσει εγγράφως, ούτε ως ανέκδοτο δεν θα σας επέτρεπα να ασχοληθείτε με δικές μου δημιουργίες. Θα πρέπει να είμαι τρελός και δεν είμαι. Κανένα τίμημα δεν θα μου επέβαλε να δώσω σε εσάς κομμάτι της ψυχής μου να το (sic) διαχειριστείτε.

4. Όσο αφορά τα χρήματα που πρέπει να εισπράττουν οι δημιουργοί από την δημόσια εκτέλεση των έργων τους άσχετα εάν εγώ διαφωνώ ή συμφωνώ, το αναγνωρίζω. Και ενημερώνω για τα κομμάτια που παίζονται δημόσια (και που εγώ έχω την ευθύνη) τις αρμόδιες εταιρείες και οργανισμούς ώστε να εισπράττουν αυτά που δικαιούνται.
Το έχω κάνει ήδη και το γνωρίζετε. Αλλά με τους νόμιμους τρόπους. Επιμένω ότι μεταξύ μας θα λειτουργήσουμε σωστά. Με τους άλλους που δεν ξέρουν συνεχίστε στην γνωστή σας λογική, δεν με αφορά σε αυτή τη φάση. Τον νόμο τον γνωρίζω καλά, όσο και εσείς; και τον έχω αναλύσει με πολλούς νομικούς που ασχολούνται με το θέμα. Όχι με έναν, με πολλούς.

5. Υπάρχουν και άλλα που θα μπορούσαμε να αναλωθούμε σε ατέρμονες συζητήσεις.
Δεν με ενδιαφέρει να το κάνω. Επαναλαμβάνω ότι δεν θέλω από εσάς (γιατί διαφωνώ με τις πρακτικές σας) απολύτως τίποτα. Ότι χρήματα έχετε εισπράξει και αφορούν εμένα κρατήστε τα. Δεν θα τα δεχθώ ούτε μέσω της PRS. Έχετε ανάγκες και δεν θέλω να σας τις στερήσω. Από σας ζητώ μόνο ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΠΟΤΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ. Ξεχάστε με δεν υπάρχω για εσάς ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΥΠΑΡΧΩ ή ΝΑ ΥΠΑΡΞΩ ΠΟΤΕ.

Τα ξεκαθαρίζω και σε εσάς γιατί δεν έχουμε μέχρι σήμερα μιλήσει, έστω και με επιστολές.
Αν υπάρχει και άλλος που θα ήθελε να μου στείλει επιστολή ευχαρίστως θα του απαντήσω μέχρι να σας γνωρίσω όλους.
Τους χαιρετισμούς μου προς το παρόν στην αγαπητή Μόλυ και στην αγαπητή Μαρία.



Μετά τιμής

Νίκος Τουλιάτος



Υ.Σ. 1 Ξεκαθαρίζω επίσης ότι εγώ δεν είμαι εχθρός, και ειδικά απέναντι σε κανέναν προσωπικά. Συνήθως ο μεγαλύτερος εχθρός μας είναι ο εαυτός μας, οι επιλογές μας και οι πρακτικές μας. Εάν σας ενοχλούν έστω και λίγο οι πρακτικές που εφαρμόζουν οι κατά τόπους αντιπρόσωποι σας γιατί δεν τους μαζεύετε να τους κάνετε ένα σεμινάριο συμπεριφοράς; Μήπως έχετε ξεχάσει ότι εκπροσωπείτε το πιο ευαίσθητο κομμάτι μιας κοινωνίας, τους δημιουργούς. Δεν νιώθετε ούτε στο ελάχιστο ότι με τέτοιες πρακτικές μπορεί να ξεφτιλίζετε ανθρώπους που η ζωή τους και η ανάσα τους είναι η επικοινωνία τους με τον κόσμο;
Να σας θυμίσω ότι κάποτε είχατε τολμήσει να κάνετε μήνυση και σε μένα; ΝΤΡΟΠΗ!

Υ.Σ. 2 Διευκρινίζω ότι αυτό που ζητάω - επαναλαμβάνω ευγενικά - θα ξεκινήσει από το Δήμο Τυχερού όπου παίζω στις 16 Αυγούστου και στο Δήμο Ελευσίνας την 1η Σεπτεμβρίου. Ελπίζω ότι δεν θα δω χαρτί προς τους Δήμους που να περιλαμβάνει το όνομα μου στη λίστα των απαιτήσεων της ΑΕΠΙ. Δείτε το από τώρα παρακαλώ και προλάβετε όποιον κάνει την επαφή, είτε από τα κεντρικά σας γραφεία είτε ο αντιπρόσωπος σας. εγώ θα ενημερώσω τους αντίστοιχους φορείς ότι για μένα δεν θα πληρώσουν πουθενά. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον σεβασμό που θα δείξετε στο πρόσωπο μου.

Υ.Σ. 3 Κάτι βασικό που θα λύσει όλα τα προβλήματα μεταξύ μας στο μέλλον.
Μιας και από ότι φαίνεται δεν τα πάμε καλά, γιατί δεν μου στέλνετε μια λίστα με όλα τα μέλη σας, για να φροντίσω να μην εμφανίζονται στα 4 φεστιβάλ που κάνω στην Ελλάδα ήδη και να μην παίζονται στα μαγαζιά που έχω την ευθύνη. Έτσι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα πια. Δεν συμφωνείτε; Εγώ έτσι κι αλλιώς για να ζητήσω από τους Δήμους (ξέρετε ότι θα το κάνω) να πληρώσουν πχ για τον Χρήστο Θηβαίο, (για τα κομμάτια άλλων συνθετών που έπαιξε, και βάσει της προσωπικής του αμοιβής) θα ζητήσω και από εσάς αποδείξεις ότι πραγματικά εκπροσωπείτε αυτούς τους συνθέτες ή στιχουργούς. (συμβόλαια κλπ σε ισχύ). Γιατί και εγώ μπορώ να επικαλεστώ ότι εκπροσωπώ όλο τον κόσμο, δεν πρέπει να το αποδείξω κιόλας; Δεν συμφωνείτε σαν νομικός; Άρα δεν είναι σωστό μιας και έχω την ευθύνη τόσων πραγμάτων να είμαι πλήρως ενημερωμένος ώστε να παίρνω τα μέτρα μου;

Ξέρετε έτσι όπως έχει γίνει μαγαζί το πράγμα με τα «πνευματικά δικαιώματα» μπορούνε οι εταιρίες όπου γης να τυπώνουνε ένα κατάλογο με φωτογραφία ας πούμε του δημιουργού σε διάφορες πόζες και με τιμές από κάτω, το τάδε κομμάτι 1,30 €, με κιθάρα 0,83 λεπτά, σε συναυλία 1,87 €, αν μερακλωθεί το κοινό και τραγουδήσει χωρίς να έχει προηγηθεί και άδεια τότε το πράγμα ακριβαίνει κλπ.
Έτσι και εγώ σαν καλλιτεχνικός διευθυντής θα μπορώ να ψωνίζω ανάλογα με τις ανάγκες μου. Βάσει λοιπόν του τιμοκαταλόγου και της φωτογραφίας θα είναι πιο εύκολο.
Έτσι κι αλλιώς τα μαγαζιά είναι υποχρεωμένα να εκθέτουν δημόσια τα προϊόντα τους και να έχουν τις τιμές κολλημένες επάνω.
Σε αυτή τη φάση λοιπόν που δεν μου αρέσει π.χ. ένα μαγαζί, θα μπορώ να ψωνίζω ενδεχομένως από αλλού. Για να μην πέφτω λοιπόν σε λάθη στείλτε μου και εσείς μια λίστα με τα δικά σας προϊόντα. ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΠΟΛΥ. Δεν συμφωνείτε;

-------------------------------------------------------------------------------------

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου